Groep 1-2 C



Welkom in de groep van juf Esther Dankier (di-wo-do) en juf Tamara van der Schilt (ma-di-vr).

Wij hebben een gezellige groep met 17 kinderen. In de loop van het schooljaar wordt onze groep steeds een beetje groter.
Bij de kleuters staat spelend leren centraal. Door middel van thema's passen wij samen met de kinderen iedere keer de hoeken in de klas aan, bijvoorbeeld een restauranthoek of boerderijhoek.
In de verschillende hoeken leren de kinderen van alles; samenspel, tellen, letters, ruimtelijke oriëntatie en ga zo maar door. Eigenlijk leren kleuters de hele dag door.

Tijdens het werken proberen wij de kinderen zoveel mogelijk met elkaar in gesprek te laten gaan om samen oplossingen te bedenken (coöperatief leren). Door middel van verschillende werkvormen gaan de kinderen met elkaar in gesprek. Bijvoorbeeld zoek iemand die, weekendbingo en mix & ruil.

In het speellokaal wordt 2 x per week een spelles of een gymles aangeboden. Het schoolplein heeft ook volop klim en klauter mogelijkheden zodat de kinderen zich lekker kunnen bewegen en vermaken met de diverse speel en klimtoestellen, fietsen, karren etc.

Na schooltijd bent u natuurlijk welkom om even binnen te lopen om het gemaakte werk samen met uw kind te bekijken. Wij zijn er dan ook voor uw eventuele vragen.

Kleuters bezoeken KUZhuis

Vrijdag 22 maart zijn alle kleutergroepen op bezoek geweest in het KUZhuis (Kunstenaars aan Zee). Dit is een galerie waar o.a. Hoekse kunstenaars exposeren en kunsthappenings organiseren. 
De kinderen bekeken de diverse kunstwerken in het thema Liefde. 
Ook was er de pronkkamer waar het werk van El van Leersum hangt. 
Zij had voor ieder kind een mini schilderij gemaakt, die ze zelf af mochten maken. Ze kregen na het schilderen wat lekkers en wat drinken. Vervolgens mochten ze buiten op de stoeptegels kunst maken met stoepkrijt. Het was een bijzondere en unieke ervaring voor ons allemaal! Bedankt KUZhuis!
Media
  • DSC08175
  • DSC08176
  • DSC08177
  • DSC08191
  • DSC08203
  • DSC08206
  • DSC08209
  • DSC08214
  • DSC08221
  • DSC08222
  • DSC08223
  • DSC08226
  • DSC08234
Ontwerp | HFCM onderwijs Realisatie | web2work